Зарубіжник.

Сайт Рахнянської Н.Ф.

Меню сайта
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [4]
Уроки зі світової літератури [18]
Авторські розробки уроків
Кращі творчі роботи учнів [3]
Методика [3]
Посміхніться!

Форум немовлят

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Віртуальні екскурсії на уроках світової літератури.

Віртуальні екскурсії як одна з ефективних форм

організації навчального процесу на уроці літератури

 

 

Однією з актуальних проблем, що обговорюються на сторінках фахових журналів, є проблема застосування інноваційних педагогічних технологій. На даний час лідируюче місце належить методам і прийомам навчання, основаним на використанні сучасних комп’ютерів, що призвело до корінних змін в теорії і практиці освіти. Тому в сучасних умовах для успішної організації навчального процессу перед учителем стоїть необхідність пошуку нових форм, методів і засобів подачі матеріалу. І в зв’язку з тим, що персональний компютер та Інтернет досить тісно ввійшли у наше життя, а сучасна молодь проявляє до них значний інтерес, завдання вчителя полягає в тому, щоб ці засоби зявилися і в системі освіти. Адже і персональний компютер, і Інтернет можуть стати незмінними помічниками учителя.

Екскурсії виникли як метод навчання, що допомагає розвитку спостережливості, навиків самостійної роботи в учнів. Вони втілювалися в навчальний процес прогресивними педагогами, які виступали проти схоластики в освіті. Сьогодні екскурсії є частиною навчального процесу в школі. Та у зв’язку з втіленням нових інформаційних технологій в процес навчання суттєво змінився підхід до екскурсій, виникли нові види – віртуальні, інтерактивні екскурсії.

Перші віртуальні музеї стали зявлятися в Інтернеті в 1991 році. Це були невеликі сайти з інформацією про сам музей, його географічне розташування та режим роботи. Потім почали з’являтися віртуальні експозиції, а ще згодом декілька віртуальних експозицій об’єднувалися у віртуальну екскурсію. А сьогодні кількість і глибина викладеного матеріалу в мережі Інтернет безперервно росте, і я вірю, що за кілька років свої власні віртуальні екскурсії будуть у всіх музеїв світу.

Віртуальні літературні екскурсії поділяються на такі види:

§  літературно-біографічні – це екскурсії, пов’язані з життєвим та творчим шляхом письменника;

§  літературно-краєзнавчі – це екскурсії по місцях, які бережуть пам’ять про життя і творчість письменника, поета, драматурга;

§  історико-літературні екскурсії – екскурсії, що розкривають певні періоди розвитку національних культур і літератур;

§  літературно-художні – екскурсії по світових виставкових залах;

§  оглядові сайти, де зібрано кілька віртуальних екскурсій в рамках знайомства з одним письменником.

На практиці такий поділ досить умовний.

Я вважаю, що проведення віртуальної екскурсії варто розпочинати вступною бесідою з учнями, в якій необхідно визначити мету і завдання екскурсії, можна також підготувати так звані маршрутні листи. Особливу увагу треба звернути на способи навігації по сайту, від однієї експозиції до іншої.

Велику роль в активізації діяльності учнів під час такої екскурсії виконує пошуковий метод. Учні не просто знайомляться з матеріалами експозицій, а ще й займаються активним пошуком літературознавчої інформації. Це досягається щляхом постановки проблемних питань перед екскурсією або отриманими певними творчими завданнями. Під час екскурсії учні можуть записувати тези до зошитів, копіювати матеріали в свої папки (якщо урок проходить в компютерному класі), робити помітки. Закінчується екскурсія обов’язково підсумковою бесідою, під час якої учитель разом з учнями узагальнює, систематизує побачене і почуте, виділяє важливе, виявляє враження учнів, намічає творчі завдання для них: написати твір, підготувати виступ, створити альбом тощо.

Уроки-екскурсії, звісно, є досить цікавими і ефективними. Але для їх проведення  компютер чи компютери у класі повинні бути підєднані до мережі Інтернет. Якщо ж цього немає, то тоді на допомогу учителю можуть прийти інтерактивні, мультимедійні екскурсії, розроблені самим учителем. Такі мультимедійні екскурсії теж відносяться до розряду віртуальних, але для їх проведення Інтернет не потрібен. Достатньо мультимедійного проектора та компютера у класі. Переваги такої екскурсії у тому, що вчитель сам обирає необхідний матеріал, складає маршрут, міняє зміст відповідно до поставленої мети. Складовими даної екскурсії можуть бути відео, звукові файли, анімація, а також репродукції картин, зображення природи, портрети, фотографії. У матеріали такої екскурсії можна включити літературознавчі терміни і визначення, історичні карти, тези з теорії літературознавства.

Таким чином, використання віртуальних екскурсій робить процес навчання і викладання більш цікавим, якісним, результативним.

 

Категорія: Мої статті | Додав: ладижанка (12.06.2011) | Автор: Рахнянська Н.Ф.
Переглядів: 4084 | Коментарі: 1 | Теги: література, віртуальні екскурсії, новітні технології | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні сайти

Моя кнопка

Аудіо
Відпочинь!

Сайт учителя світової літератури
Зробити безкоштовний сайт з uCoz