Зарубіжник.

Сайт Рахнянської Н.Ф.

Меню сайта
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [4]
Уроки зі світової літератури [18]
Авторські розробки уроків
Кращі творчі роботи учнів [3]
Методика [3]
Посміхніться!

Форум немовлят

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Уроки зі світової літератури

Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро «Попелюшка, або соболевий черевичок»

Тема: Поетизація працьовитості та скромності, віра в перемогу добра над злом у казці Шарля Перро «Попелюшка, або соболевий черевичок»

Мета: розкрити загальнолюдське значення твору, показати переваги чесності, терпіння, благородства над непорядністю; розвивати навички характеристики персонажа літературного твору; виховувати доброту, чесність, скромність, працьовитість.

Обладнання: учнівські малюнки з моделями бального одягу для сестер Попелюшки; уривок з художнього фільму Михайла Шапіро «Попелюшка», записи на дошці імен актрис, які виконували головні ролі у фільмі, схема «Відношення героїв твору до Попелюшки».

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

Казки зовсім не дрібниця... їхня мета - показати, які переваги чесності, терпіння, слухняності і які біди переслідують тих, хто зневажає порядність.

Шарль Перро

I.   Вступ.

Учениця виконує «Песню Золушки».

-   Напевно, кожна з дівчаток хотіла б опинитися на місці Попелюшки. Чому ж так сталося, що тільки цій дівчині з казки так поталанило. Сьогодні на уроці ми з'ясуємо, за що ж героїня отримала таку нагороду. Зрозуміло, це тільки казка, але, як писав Пушкін, «Сказка - ложь, да в ней намек, добрым молодцам урок». Давайте дослідимо, яких же якостей ми можемо навчитися у Попелюшки.

II.   Осмислення матеріалу.

1. Бесіда за запитаннями.

^ Як автор описує життя Попелюшки у мачухи? ^ Що є джерелом страждань дівчини? ^ Якими зображено сестер?

^ Чому дочки мачухи так бажають поїхати на бал?

2.  Розігрування сцени розмови сестер з Попелюшкою перед балом, передаючи емоції й почуття героїв.

-   Чому Попелюшка допомагає сестрам, хоча вони з неї насміхаються?

3.  Презентація творчої групи.

-   Ви знаєте, що дуже багато роботи лягло на плечі дівчини під час приготувань сестер до балу. Наша творча група вирішила допомогти Попелюшці й підготували ось такі моделі одягу. Чому саме такий вибір, ми зараз почуємо {творча група проводить «показ»)

4.  Від імені Попелюшки описати її стан після того, як сестри з матір'ю поїхали на бал.

-   Чому Чарівниця допомагає дівчині?

-   Як зустріли красуню в палаці?

-   Чи тільки зовнішність дівчини так вплинула на присутніх?

-   Чому сестри не впізнають її?

-   Чому Попелюшка забуває про наказ хрещеної?

-   Коли посланці принца приїжджають міряти черевичок до будинку мачухи, то сестри прагнули зробити усе, аби всунути свою ногу. Чому, адже вони знають, що це не їхнє взуття?

5.  У тексті казки є така фраза: «... коли Попелюшка вийняла з кишені другий такий черевичок і наділа його на другу ніжку, вони аж уклякли на місці.» Що означає слово «заклякли»?

-   Досить цікаво і комічно представлено цей епізод у фільмі М. Шапіро.

6.  Демонстрація уривка з фільму.

-   Що вам сподобалося в цьому епізоді?

-   Зверніть увагу на дошку. Тут записано імена знаменитих актрис, які виконували ролі у даному фільмі.

III.   Порівняльна характеристика Попелюшки і сестер.

Перевірка та аналіз домашнього завдання.

IV.  Заповнення схеми «Відношення героїв твору до Попелюшки» (біля стрілочок написати характер відносин)

-         Від чого ж залежить, що одні люблять і поважають дівчину, а інші принижують і зневажають?

-         А як відноситься до героїні автор? З чого це видно?

-         Яке ваше відношення до Попелюшки? Відповідь обґрунтувати.

V.  Висновки до уроку.

1)  - Чого вчить нас ця казка?

-  Як ви пов'яжете сказане зі словами Шарля Перро в епіграфі до уроку.

-   Назвіть відомі вам прислів'я, які б підійшли до характеристики Попелюшки або сестер.

2)   Заключне слово учителя.

У казці добро і благородство перемогли зло. Чесність і порядність взяли гору над черствістю, чванливістю і гординею. Найвищої винагороди в житті досягають саме добром, слухняністю, покірністю і працьовитістю.

Тож творімо добро частіше у своєму житті, душевним теплом зігріваймо серця іншим.. І тоді життя буде, яку казці.

VI.  Підсумок.

Оцінювання.

VII.  Домашнє завдання:

1.    Придумати кросворд до казки (низький і середній рівень).

2.     Написати міні-твір «Які риси характеру допомогли Попелюшці стати щасливою у сімейному житті?» (достатній і високий рівень)

 

Категорія: Уроки зі світової літератури | Додав: ладижанка (27.03.2011) | Автор: Рахнянська Н.Ф.
Переглядів: 4045 | Теги: ДОБРО, зло, характеристика героїв казки, уривок фільму | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні сайти

Моя кнопка

Аудіо
Відпочинь!

Сайт учителя світової літератури
Зробити безкоштовний сайт з uCoz