Зарубіжник.

Сайт Рахнянської Н.Ф.

Меню сайта
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [4]
Уроки зі світової літератури [18]
Авторські розробки уроків
Кращі творчі роботи учнів [3]
Методика [3]
Посміхніться!

Форум немовлят

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Уроки зі світової літератури

Шарль Перро - основоположник європейської літературної казки. Казка «Попелюшка, або соболевий черевичок».

Тема: Шарль Перро - основоположник європейської літературної казки. Казка «Попелюшка, або соболевий черевичок».

Мета: розкрити роль Шарля Перро як основоположника європейської літературної казки; розказати про будову його казок; розвивати навички виразного читання і переказу; виховувати бажання самовдосконалюватися.

Обладнання: портрет Шарля Перро, різні видання казки «Попелюшка», уривки з мультфільму Уолта Діснея та художнього фільму Михайла Шапіро «Попелюшка», Схема «Види літературних казок», індивідуальні картки.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

Казки містять у собі вельми розумну мораль, яка виступає більш або менш виразно залежно від ступеня проникливості читача.

Шарль Перро

І. Актуалізація опорних знань.

1. Робота з епіграфом.

-    Чому автор так вважав?

-    Чи згодні ви з його думкою?

2.  Робота за індивідуальними картками.

3.  Бесіда:

-  Які  казки писав Шарль Перро?

-  Яка казка називається літературною?

-  Що характерно для казок цього письменника?

-    Чому на ілюстрації в підручнику поруч з Перро зображено гуску? -Доведіть, що казкові твори цього письменника є досить популярними.

II. Нова тема.

1.           Слово учителя про Шарля Перро як основоположника європейської літературної казки

2.          Робота зі схемою «Види літературних казок».

3.          Аналіз тексту казки «Попелюшка, або соболевий черевичок».

                 Яке  враження справила на вас казка?

                 Яка тема та ідея твору?


3.  Словникова робота. (Учні називають незрозумілі слова і з допомогою вчителя тлумачать їх)

4.  Розмістити пункти плану у хронологічній послідовності і записати до зошитів {колективна робота).

План.

o    Попелюшка на балу.

o    Становище Попелюшки в сім’ї.

o    Розповідь сестер про події у королівському палаці.

o    Попередження дівчинці повернутися до півночі.

o    Посланці принца у домі Попелюшки.

o    Друга поїздка дівчини на бал. Втрата соболевого черевичка.

o    Щасливий фінал казки.

o    Допомога хрещеної матері-чарівниці Попелюшці.

o    Клопоти й турботи мачухи та сестер перед балом.

4.  Переказ казки за відновленим планом.

5.  Презентація різних видань казки «Попелюшка».

III.     Закріплення теми.

1. Бесіда.

           Які  прізвиська і хто дав нещасній дівчині? Чому?

              Чому Попелюшку не любили мачуха і сестри?

              Чому дівчина не могла потрапити на бал?

              Чому з оголошенням балу у принца Попелюшці добавилося клопотів?

              Чи хотіла Попелюшка потрапити на бал?

2.  Робота з підручником.

Зачитати уривок, як фея допомогла дівчині.

3.  Перегляд уривків з мультиплікаційного та художнього фільмів. Порівняння перетворень у творі Шарля Перро з зображеннями у мультфільмі Уолта Діснея та художньому фільмі режисера Михайла Шапіро.

4.  Висновки учнів стосовно різниці у зображенні цих епізодів.

IV.     Висновки.

-   В епіграфі говориться про мораль. Яка ж мораль цієї казки?

 -У яких казках ви зустрічали подібний сюжет?

-  Виявляється, досить багато існує казок, де зла мачуха гнобить і принижує свою падчерку. Як ви гадаєте, чому?

V.  Підсумок уроку.

1. Аналіз робіт за індивідуальними картками.

2.  Оцінювання.

VI.    Домашнє завдання.

1. Скласти порівняльну характеристику Попелюшки і її сестер.

2.     Групове завдання: намалювати зразки бального одягу для сестер Попелюшки.

3.            Індивідуальне завдання: підготувати «Песню Золушки».


Додатки до уроку

(завдання на індивідуальних картках)

Підкреслити казки, які не увійшли до першої збірки Шарля Перро «Казки матінки моєї гуски...»

«Осляча шкіра», «Попелюшка», «Спляча красуня», «Червона Шапочка», «Химерні бажання», «Грізельда», «Ріке з чубчиком», «Мізинчик», «Синя борода», «Феї», «Кіт у чоботях».


Знайдіть і виправте помилки.

1. Мачуха полюбила пасербицю за її красу.

2. Принц посадовив Попелюшку на почесне місце, а потім попросив її заспівати.

3. На сходах Попелюшка загубила один із своїх кришталевих череви­чків, і король шанобливо підібрав його.

4.  Чарівниця доторкнулася до Попелюшки рукою, і враз її дранка пе­ретворилася на розкішну сукню.

5. Попелюшці було так хороше, і вона щиро веселилася, але пам'ятала про наказ хрещеної матері.

 

 

Категорія: Уроки зі світової літератури | Додав: ладижанка (27.03.2011) | Автор: Рахнянська Н.Ф.
Переглядів: 7115 | Теги: європейська літературна казка, план казки, Шарль Перро | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні сайти

Моя кнопка

Аудіо
Відпочинь!

Сайт учителя світової літератури
Зробити безкоштовний сайт з uCoz