Зарубіжник.

Сайт Рахнянської Н.Ф.

Меню сайта
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [4]
Уроки зі світової літератури [18]
Авторські розробки уроків
Кращі творчі роботи учнів [3]
Методика [3]
Посміхніться!

Форум немовлят

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Уроки зі світової літератури

Образ прометея у трагедії Есхіла "Прометей Закутий"
Тема.Образ Прометея у трагедії Есхіла «Прометей закутий»
 Мета:охарактеризувати творчість Есхіла як частину «золотої доби» давньогрецької літератури; розвивати на­вички виразного читання, компаративного аналізу; збага­чувати культурологічний запас учнів; виховувати повагу до благородних безкорисливих вчинків, благодіянь людству. Обладнання:фотографії скульптури голови Есхі­ла, репродукції картин із зображеннями Прометея; картки з індивідуальними завданнями; проектор; презентаційний матеріал «Есхіл. Прометей закутий» Типуроку:урок засвоєння нових знань і форму­вання на їх основі вмінь і навичок. Хідуроку Утому твій небесний гріх, Що людям зменшив ти страждання, Що світлом розумуй пізнання На боротьбу озброїв їх. Дж. Г. Байрон І. Перевірка рівня засвоєння матеріалу домашнього завдання.. 1. «Лови помилку». ·        Жив Есхіл у Греції за доби створення Афінської держави. Про перемоги в битвах під Марафоном, біля Саламіна йому розповідали родичі. ·        Дуже важливими для поета були його поетичні заслуги. ·        Мужність його пам’ятають гаї Марафону і плем’я Довговолосих мідян, в битві пізнавших його, - так писав Есхіл про свого діда. ·     Народився в родині рабів. ·     Помер у сицилійському місті Гела відомим аристократом. ·     Могили Есхіла не збереглося. 2. Як пов’язані цифри з творчим шляхом поета: 25; 16; 13 (28); 80; 7? 3. Індивідуальна робота на картках. II. Мотивація навчальної діяльності. •   Презентація фотографії скульптури голови Есхіла. -         Пропоную вашій увазі фотографію скульптури голови Есхіла. Ось таким його знали давні греки. (Мармур, І ст. н.е.)   Слововчителя. На думку російського вченого-літературознавця Володимира Маранцмана, однією із найвидатніших трагедій Давньої Греції став «Прометей заку­тий» Есхіла. І не лише тому, що Прометей — символ самопожертви, любові до людей, титанічної стійкості. Трагедія Есхіла «прекрасна, як мармурові статуї грецьких богів, витончена, як античні вази. Слово її свіже і яскра­ве, як стихії вогню, землі і неба». •   Повідомлення теми, мети уроку. -         Сьогодні урок буде присвячений трагедії «Прометей закутий» і предметом нашої розмови стане образ Прометея.   II. Робота над темою уроку. •   Актуалізація опорних знань. —Що взяв за основу Есхіл для свого твору? —Що вам відомо про Прометея із уроків зарубіж­ної літератури в 6 класі? —Чи відрізняються між собою міфи про Прометея та трагедія «Прометей закутий»? —Як починається трагедія? —Хто і за що наказав так покарати Прометея? —Хто мав бути катом Прометея і як він ставився до титана? —Як веде себе Влада по відношенню до Прометея?Процитуйте. —А як веде себе наш герой? —А як ви вважаєте: чи важко зіграти роль Прометея? —Яких умінь і талантів вимагає ця роль від актора? —А хто хотів би себе спробувати в цій ролі? •         «Проба на роль»: прочитати монолог Прометея. •         Виразне читання монологу. -  Ви уважно прослухали і можете прокоментувати, чи вдалося актору передати настрій героя? •   Робота над епіграфом до уроку. -         Епіграфом уроку є слова англійського поета Байрона. Зачитайте. Як вони перегукуються з монологом Прометея? -         За що покарано Прометея? -         Чому Прометей вірить у позбавлення від мук і в порятунок? -         Чи справедливий вирок Зевса? Чому?   •   Робота в зошитах. Заповнення схеми. •  Бесіда за запитанням. -         Що викликає Ваше співчуття до Прометея? -         Що передбачає далекозорий Прометей і що вимагає від нього Зевс? -         Хто відвідує Прометея і з якою метою? -         Якими новими муками Гермес погрожує Прометею? -         Що уславлює драматург своїм твором? (силу духу людини-борця) -  Як змінилося сприйняття вами Прометея після прочитання уривків трагедії Есхіла?   • Робота з цитатним матеріалом. «Ідея грецької драми... полягала в конфлікті людини з вищими світовими силами. Герой трагедії, хоч би він був навіть богом, мусив неодмінно підкорятися велінням Фа­туму, Долі, що таємниче і повновладно панувала надусім світом богів і людей. Бажання і пориви героя спонукали його до змагання з сією долею, наслідком чого виникала трагічна боротьба, що завжди закінчувалася перемогою долі, під ударами якої і падав герой». (М. Вороний). -         Так Микола Вороний в цілому охарактеризував давньогрецьку трагедію. Скажіть, чи не хотілося б вам щось змінити у цій цитаті, щоб ці слова підходили для характеристики трагедії Есхіла? -         То, певно, Есхіл був новатором у жанрі трагедії? -         Про новаторство драматурга нам розкаже Чухлова Ганна, яка і досліджувала це питання. • Опрацювання елементів теорії літератури. —Пригадайте, що таке "вічний образ". —Доведіть, що образ Прометея — вічний образ. —Чим можна пояснити той факт, що інтерес митців до образу Прометея не згасає? • Показ слайд-шоу про образ Прометея в живописі, скульптурі. •   Презентація роботи творчої групи, яка підготувала повідомлення про образ Прометея в українській літературі. Матеріали для повідомлення. ОбразПрометея поширений в українській літературі. Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Максим Рильський, Андрій Малишко увічнили у своїх творах пам'ять про гордого титана Прометея. Досить згадати хоча б Шевченкові рядки поеми «Кавказ», які перегукуються з трагедією Есхіла: Споконвіку Прометея Там орел карає, Що день Божий довбе ребра Й серце розбиває. Розбиває, тане вип'є Живучої крові, — Воно знову оживає І сміється знову. Для Шевченка Прометей — символ стійкості народу, який бореться і пере­магає. Іван Франко вважав, що справжній поет є носієм прометеїзму, а поезія — «вогонь в одежі слова», який несе людству «правдиві іскри Прометея». Дочкою Прометея називаютьЛесю Українку У вірші «Fiatnox!» («Хай буде тьма!») вона звертається до своїх однодумців: «Брати мої, нащадки Прометея!» У поезії «Ніобея» оспівується горда жінка, у якої вбили всіх її дітей, та вона не скорилась: «...Я дочка Прометея — і милосердя для себе не буду... благати». Раб-неофіт у драматичній поемі Лесі Українки «В катаком­бах» без вагань відкидає проповідь смирення і покори: Я честь віддам титану Прометею, що не створив своїх людей рабами, що просвітив не словом, а вогнем, боровся не в покорі, а завзято, і мучився не три дні, а без ліку, та не назвав свого тирана батьком, а деспотом всесвітнім, і прокляв, віщуючи усім богам погибель. У драматичній поемі «Кассандра» Леся Українка протистав­ляє Прометея жалюгідному Епіметею, який понад усе цінує власний спокій. -         Та і в Давній Греції Прометея любили і шанували. Повідомлення М.Наревської. III. Підбиття підсумків уроку. • Підсумкова бесіда. —У чому сила Прометея? —Якими рисами характеру наділений Прометей у Есхіла? —Яку людину ми можемо назвати Прометеєм ? —Чи відомі вам історичні особистості, які заги­нули за ідеї, за пошук істини, за бажання примножи­ти людські пізнання? Заключне слововчителя. На жаль, шлях благо­діяння несе багато страждань. Досить згадати Сократа, давньогрецького філософа, якого стратили в 399 р. до н. е. за те, що він навчав людей мислити самостійно, відмітати догми і забобони. Або італійського вченого Джордано Бру­но, якого в 1600 році спалили на вогнищі інквізиції за те, що він стверджував: "Земля обертається навколо Сонця, а Всесвіт нескінченний". Тому і безсмертний образ міфічного Прометея, що став утіленням людського праг­нення до прогресу, до істини і боротьби за неї. Домашнєзавдання.Опрацювати матеріали статті підручника про Софокла та його творчість. Прочита­ти уривки із трагедії«Антігона», дати відповідь на запитання підручника.      
Категорія: Уроки зі світової літератури | Додав: ладижанка (03.05.2011) | Автор: Рахнянська Н.Ф.
Переглядів: 12040 | Рейтинг: 5.0/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні сайти

Моя кнопка

Аудіо
Відпочинь!

Сайт учителя світової літератури
Зробити безкоштовний сайт з uCoz