Зарубіжник.

Сайт Рахнянської Н.Ф.

Меню сайта
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [4]
Уроки зі світової літератури [17]
Авторські розробки уроків
Кращі творчі роботи учнів [3]
Методика [3]
Посміхніться!

Форум немовлят

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Уроки зі світової літератури

Літературна казка. О.С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила» («Край лукомор'я дуб зелений»)

Урок № 1

Тема: Літературна казка. О.С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила» («Край лукомор'я дуб зелений»)

Мета: розкрити поняття «літературна казка», її особливості та відмінності від казки народної; розповісти про дитячі роки життя Пушкіна, зацікавити учнів творчістю письменника; розвивати навички правильного, вдумливого читання та розуміння прочитаного, збагачувати словниковий запас; виховувати кращі духовні якості.

Обладнання: портрети О.С. Пушкіна, виставка книг «Казки Пушкіна», ілюстрації до казок письменника, таблиця «Відмінність народної казки від літературної», репродукції картин В.М. Васнецова, музика М.П. Мусоргського, напис на плакаті « Пушкін не міг не написати свої казки, тому що те, що з дитинства увійшло в серце поета, рано чи пізно мало відгукнутися. І тому, що геній створює увесь світ, а не уламки його; а світ людський неможливо уявити без дитинства, як і дитинство неможливе без казки. О. Шаров »

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

Хід уроку

Сказка - ложь, да в ней намек, Добрым молодцам урок.

A.C. Пушкин

I.  Вступне слово учителя.

Ми починаемо з вами вивчати нову тему. В ній будемо подорожувати по цікавій, захоплюючій країні Літературної казки. Це надзвичайно красива країна, де ми зустрінемося з новими героями, станемо свідками незвичайних подій і неймовірних розв'язок. Будемо вчитися мужності, чесності, справедливості, поваги до інших.

II.   Актуалізація знань.

1. Виразне читання учнем вірша Л.Костенко.

Затишно дітям в пазусі казок.

Отак би й слухав про царя Салтана або про те, як весело козак

обманює турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив,

про чаклуна, що все на світі може.

І хто б там що кому не говорив,

а згине зло, і правда переможе!

Той у Яги царівну одбере,

той кам 'янисте поле переоре,

Кощей Безсмертний непремінно вмре

і всі безглуздя раптом переборе.

Лише борись, а щастя не втече —

не схаменешся - півжиття позаду.

І день, і ніч, і тисяча ночей...

Спасибі вам за цю Шехерезаду.

— Героїв яких казок згадано в ньому? Які з них уособлюють добрі, злі сили?

2. Бесіда за запитаннями:

1.         Які твори усної народної творчості називаються казками?

2.          Як створювалися народні казки?

3.          Яке  головне правило казок?

4.          На  які види поділяються казки?

1.Робота з таблицею «Відмінність народної казки від літературної»

 

Літературна казка

Народна казка

1.     Вказаний конкретний автор.

2.     Створена у письмовій формі.

3.     Наявні побутові подробиці, часто вказано час і місце, де відбуваються події.

4.     Може бути не тільки прозовою, а й віршованою.

5.     Умовно можна поділити на дві групи:

а) казки, в основу яких покладено фольклорні твори;

б) власне авторські.

 

5.          З  яких частин складається чарівна казка?

III. Вивчення нового матеріалу.

 

 

 

>      Особливості літературної казки за таблицею коментує учитель, над ознаками народної казки учні працюють самостійно, заповнюючи другу частину.

2.   Звернення до виставки книг.

1.            Чи відомі вам ці книги?                                       

2.           Що цікавого ви з них дізналися?

>      Бачу, вам відомі всі ці казки. Тому пропоную відгадати, до яких творів ці ілюстрації.

3.  Робота з ілюстраціями.

- Які фарби переважають на цих малюнках? Чому?

4.   Презентація завдання членами творчої групи.

Дитячі роки О.С. Пушкіна.

5.   Робота з епіграфом до уроку.

-         Як ви розумієте слова Пушкіна?

6.   Виразне читання учителем вступу до поеми «Руслан і Людмила».

7.   Бесіда.

1.         Яке враження справило на вас прочитане?

2.            Чому, на вашу думку, його називають «зібранням» російських казок?

3.          Які казки ви згадали, коли слухали пролог?

4.          Як ви гадаєте, чому автор використовує так багато застарілих слів?

8.   Словникова робота: пролог, лукоморье, неведомый, видения, брег, витязь, чредой, дядька, пленяет, чахнет.

IV.   Закріплення вивченого.

1.    Читання учнями прологу в перекладі українською мовою.

2.     - Яка головна думка уривка?

- Про що свідчить така велика кількість використаних казкових образів у такому малому тексті?

3.   Колективне розгадування кросворду на с. 46-47. 4.3аслуховування музичного уривку з циклу «Картинки з виставки» російського композитора XIX ст. Модеста Петровича Мусоргського.

1.          Що об 'єднує рядки Пушкіна і музику Мусоргського?

2.          Яка  з репродукцій картин В.М. Васнецова належить до згаданої теми?

V.   Висновки.

-   Що таке літературна казка?

-   Доведіть, що Пушкін цікавився казками і сам писав талановиті твори, користуючись написом на плакаті.

 

VI.   Домашнє завдання.

1.    Підготувати виразне читання напам'ять вступу до поеми О.С. Пушкіна «Руслан і Людмила» ( в оригіналі чи в перекладі).

2.     Опрацювати статтю підручника на с. 48-49 (Ю.І.Ковбасенко, Л.В.Ковбасенко. «Зарубіжна література», 5 клас)

3.     Намалювати малюнки до вступу (за бажанням)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Категорія: Уроки зі світової літератури | Додав: ладижанка (27.03.2011) | Автор: Рахнянська Н.Ф.
Переглядів: 6942 | Теги: літературна казка, О.Пушкін | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні сайти

Моя кнопка

Аудіо
Відпочинь!

Сайт учителя світової літератури
Зробити безкоштовний сайт з uCoz