Зарубіжник.

Сайт Рахнянської Н.Ф.

Меню сайта
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [4]
Уроки зі світової літератури [18]
Авторські розробки уроків
Кращі творчі роботи учнів [3]
Методика [3]
Посміхніться!

Форум немовлят

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Уроки зі світової літератури

Анатомія жадібності

Кейс-урок: Анатомія жадібності (за повістю О. де Бальзака «Гобсек») (з використанням методики «перевернутого класу»)

Мета уроку: на прикладі образу Гобсека розкрити проблему жадібності; навчитися розпізнавати палітру відчуттів людської душі, виховувати позитивні якості характеру; розвивати навички пошукової діяльності в Інтернеті, відбору необхідної інформації.

Обладнання. Список пошукових посилань до уроку-кейсу, мультимедійний дидактичний матеріал, планшети, смартфони, фрагмент фільму «Большая перемена»

Хід уроку

Щасливий не той, у кого багато є, а той, кому вистачає.

Прислів’я

І. Організаційний момент.

Слово вчителя. Урок хочу розпочати з анекдоту. Приходить хворий до лікаря : «Докторе, докторе дайте мені таблеток від жадібності і побільше, побільше, побільше…»

Жадібність, без сумніву, одна з самих розповсюджених (і небезпечних) духовних пристрастей, яка до того ж глибоко вкоренилась у людські серця. І справді, хто з нас не хоче мати багато грошей, добре заробляти, їздити на дорогій машині, жити у великому будинку? А таки всі ми грішники і саме жадібність є одним з наших головних гріхів. Навіть не то що гріхів, а гріховних пристрастей, адже саме вона, та жадібність породжує силу силенну всіляких паскудних вчинків (похідних грішків): крадіжки, злочини, шахрайства, обмани, пограбування, навіть війни (по суті будь-яка війна – те саме пограбування, але у глобальному масштабі, на рівні країн).

Сьогодні ми з вами попрацюємо над темою «Анатомія жадібності» за повістю Бальзака «Гобсек» (учні записують до зошитів)

  • Що таке жадібність?

(Жадібність, захланність — (рос. алчность, лат. avaritia, грец. filarguria) — жага до здобування чи купування, іншими словами жадання наживи, користолюбство. Жадібність чи захланність - один із семи смертельних гріхів, це - будь-яка схильність до надмірності й нестриманості)

  • Які синоніми є до цього слова? (діти працюють у зошитах самостійно, потім зачитують)

(Жадібністьпожадливість, запопадливість, ненаситність, невситимість, ласість, жадність, жадливість, жаденність, ненажерливість, загребущість, користолюбність, меркантильність, шкурництво, скупість, скнарість, спраглість, невситимість, захланність).

  • Для вирішення даної проблеми на уроці у нас будуть працювати групи: історики, знавці етики, медики (які знають, як жадібність впливає на здоров’я людини), психологи, економісти, критики.

 

ІІ. Актуалізація вивченого.

  1. Бесіда:
  • Які твори з «Людської комедії» вам відомі, де автор торкається цієї теми?
  • Яка історія створення «Гобсека»?
  • Чи знає історія жадібних людей?

ІІІ. Виконання кейсових завдань.

  • Як і чому Гобсек став жадібним?
  • Які риси характеру притаманні Гобсекові-скнарі?
  • Які слова і чому використовує автор, описуючи Гобсека?
  • Чи в повісті один такий Гобсек?
  • Які вчинки робили герої повісті через жадібність?
  • Які письменники, в яких творах піднімали проблему жадібності?
  • Я попрошу включитися в роботу експертів з етики. Чи може жадібність зіпсувати життя людини і зробити її непривабливою для оточуючих?
  • Якою людиною був Гобсек з точки зору етики?
  • Що нам скажуть психологи? Якою є жадібна людина з точи зору психології?
  • Що з цього притаманне Гобсекові?
  • Продемонструйте, будь ласка, приклад хворої і патологічної жадібності

(перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=LS0IWN_o4WQ&feature=player_embedded ).

  • Чи є щось спільне у героя з відеоролика з Гобсеком?
  • Саме час послухати медиків, які знають, як жадібність впливає на здоров’я людини.

(демонстрація слайдів презентації)

  • Наскільки великою була залежність Гобсека від адреналіну?
  • Чи діагностували ви якісь хвороби у Гобсека?
  • Для того, щоб дати відповідь на питання жадібний Гобсек чи просто ощадлива людина, пропоную заслухати експертів з економіки. Будь ласка, прокоментуйте поведінку Гобсека.
  • Яка функція грошей і чи виконують вони свою функцію у руках Гобсека?
  • Яку формулу жадібності ви запропонуєте?
  • Гобсек – ощадливий чи жадібний?
  • Чи міг змінитися Гобсек? (робота за ПАДН-формулою

П (позиція) – «Я вважаю, що…»

А (аргумент) – «Тому що…»

Д (докази) – «Я можу це довести на прикладі…»

Н (наслідок) – «Тому я роблю висновок, що…»)

 

ІV. Підсумки.

1. Складання пам’ятки «Як не потрапити в сіті жадібності» .

- Прошу кожну групу долучитися до створення пам’ятки (кожна група дає свої рекомендації, які записуються на дошці)

2. Робота з епіграфом.

- Лейтмотивом пройшло через наш урок прислів’я, що є епіграфом до уроку. Як ви його розумієте?

3. Заключне слово вчителя.

Д/З: Скласти сенкан «Жадібність»; читати «Ревізор» Гоголя.

 

 

 

Додаток 1

Кейс-завдання

  1. Чому Гобсек став жадібним?
  2. Які риси характеру в нього це породило?
  3. Аналіз героя з точки зору етики, психології, медицини.
  4. Наскільки поширене це явище у повісті та його актуальність у людському суспільстві?
  5. Гобсек – ощадливий чи жадібний?

Чи міг змінитися Гобсек?

 

 

Додаток 2

 

Завдання для істориків:

  1. Дізнайтеся історію створення Бальзаком повісті «Гобсек».
  2. Знайдіть приклади скнар в історії та сучасності.
  3. Що ви порекомендуєте, щоб позбутися жадібності?

Завдання для знавців етики:

  1. Чи може жадібність зіпсувати життя людини і зробити її непривабливою для оточуючих?
  2. Якою людиною був Гобсек з точки зору етики?
  3. Що ви порекомендуєте, щоб позбутися жадібності?

Завдання для критиків:

  1. Як Гобсек став жадібним?
  2. Які риси характеру притаманні Гобсекові-скнарі?
  3. Які слова і чому використовує автор, описуючи Гобсека?
  4. Чи в повісті один такий Гобсек?
  5. Які вчинки робили герої повісті через жадібність?
  6. Які письменники, в яких творах піднімали проблему жадібності?
  7. Що ви порекомендуєте, щоб позбутися жадібності?

Завдання для психологів:

  1. Якою є жадібна людина з точи зору психології?
  2. Що з цього притаманне Гобсекові?
  3. Підготувати зразок хворої і патологічної жадібності (відео).
  4. Що ви порекомендуєте, щоб позбутися жадібності?

Завдання для медиків:

  1. Як пов’язана жадібність зі здоров’ям людини?

(проілюструвати таблицею, малюнками, відео чи презентацією)

  1. Чи діагностували ви якісь хвороби у Гобсека?
  2. Наскільки великою була залежність Гобсека від адреналіну?
  3. Що ви порекомендуєте, щоб позбутися жадібності?

Завдання для економістів:

  1. Як ви прокоментуєте поведінку Гобсека з точки зору економіки?
  2. Яка функція грошей і чи виконують вони свою функцію у руках Гобсека?
  3. Придумайте формулу жадібності.
  4. Що ви порекомендуєте, щоб позбутися жадібності?

 

 

 

 

Категорія: Уроки зі світової літератури | Додав: ладижанка (06.10.2018) | Автор: Рахнянська Н.
Переглядів: 315 | Теги: Бальзак, Гобсек, кейс-урок | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні сайти

Моя кнопка

Аудіо
Відпочинь!

Сайт учителя світової літератури
Зробити безкоштовний сайт з uCoz